Vyjmenovaná slova po B

03.12.2012 17:34

Učíme se vyjmenovaná slova. Nejen nazpaměť, ale také si je předvádíme, doplňujeme a také vymýšlíme s nimi příběhy. Zde si můžete přečíst příběhy s vyjmenovanými slovy po B. A až si je přečtete, nezapomeňte na Hlavní stránce hlasovat v anketě, abychom zjistili, který příběh byl nejlepší.

 

Píseň

Obyvatel cvičí v bytě. Má tam pěkný nábytek. Bystrý vidí, že má krásný nábytek. V ohradě má kobyly. Pěstuje i byliny. Máme pěkný příbytek i ten pěkný nábytek.                                                                                                            (Anetka M.)

 

Vyjmenovaná slova

Byl jeden byt a měl obyvatele a ten obyvatel byl bystrý a měl dobytek a kobylu. Šel na byliny a jmenoval se Přibyslav. Jemu se líbila kobyla a on s tou kobylou jezdil. A pak si uvařil bylinkový čaj. Pak bylo ráno a zajezdil si na kobyle a jel do Přibyslavova a tam byl býk. Ten býk byl bystrý a najednou se objevila kobyla. Našli nábytek a tam se zabydleli.                                        (Anetka N.)

 

Vyjmenovaná slova po B

Jsem Martin a jsem nemocný. Tak mi babička natrhala léčivé byliny. A ty mi pomáhají. Máme malého býka. V neděli jsme byli v Přibyslavi. A jsem bystrý. Maminka je dobyvatelem. Tatínek je obyvatelem. Já tady bydlím. Dědeček se těší na obyčej. Máme nový nábytek. Chci být malířem. Máme malý příbytek. Babička má dobytek. Strýc má kobyly.                        (Nikolka)

 

Kamarádi

Byl jednou jeden obyvatel a ten si pořídil byt a do něj hezký nábytek. Pak si koupil příbytek a taky dobytek. Pořídil si kobylu a taky býka. Slavili pak obyčej. Potom šli na louku natrhat si byliny. Obyvatel střelil bystrou lišku. Hledali pak místo, kam by se mohli přestěhovat. Rozhodl se bydlet v Přibyslavi.       (Terezka)

 

Já jsem Gábina. Bydlím v paneláku. Jednoho dne jsem šla na farmu. Ve stodole byl dobytek a v jedné stáji stála kobyla. Druhý den jsme šli do města. Tam prodávali býky. Potom jsme se šli podívat na Přibyslava. Šla jsem na zmrzlinu. Tam jsem potkala bystrého Adama. Ten slavil obyčej. Tak jsem ho pozdravila. Adam mě dovedl do svého bydliště. Vedle svého bytu měl louku plnou bylin. Měli tam pěkný nábytek. Adam měl taky psa. Ten měl krásný příbytek. Adam je obyvatelem svého domu.                                                                        (Gábina a Adam)

 

Byl jeden bystrý kluk, který má nové bydliště v Přibyslavi a měl nový nábytek. A také měl kobylu i dobytek. Pak našel léčivou bylinu. Šel si utrhnout obyčejné jablko. Byl obyvatelem svého domu a měl býka. A měl hezký příbytek.                    (Míša)

 

Žil byl jeden býk a potkal kobylku a ptal se: "Půjdeš se mnou do Přibyslavi?" A kobyla říká: "Já jsem ale bystrá kobyla." A tak šli. A potkali dobytek. A pak měli krásné jídlo, kterému se říkalo obyčej. A šli dál za les a tam potkali hezký byt. A šli dál a potkali bylinu a tu snědli. A potkali byt a tam se ubydleli. A měli pěkný nábytek a příbytek.            (Ríša, Anetka P. a Matěj)

 

Křeček Mates

To se jednoho dne křeček Mates probudil, bylo ráno a on neměl nikoho ani nikdo neměl jeho. Byl podzim. A křeček Mates si musel zařídit byt na zimu. Měl list, pšenici, obilí... Dál seno, listí, aby nezmrzl. Zima byla krutá. Křeček byl bystrý a dům měl v minipříbytku. Neměl noru, ale ubytoval se v jednom domečku, který postavily děti pro skřítky. Křeček Mates byl pracovitý a měl rád procházky. A tak šel hledat potravu. Chodil do pole, které bylo v blízkosti. Rostlo tam obilí. Žil tam už jeden a půl roku. Pole rostlo v Přibyslavi. Měl minidobytčinec. Chodily k němu hříbata, nosily mu pšenici. Křeček Mates měl před sebou 59 roků. Obyčejně chodil do sousedního lesa. Co ho tam lákalo? Chodil tam, protože tam měl kamarády: křeček Bonyfác, křeček Michal a křeček Matyáš. Toho měl křeček Mates nejraději. Někdy, když Mates chtěl jít na procházku, zašel k nim, jestli chtějí jít s ním. Vždy mu vyhověl jen křeček Matyáš, nechal všeho a šli. Cestou potkávali někdy býka. Byl to jejich kamarád. Býk se k nim vždy připojil a tak šli dál. Když se rozloučili, křeček Mates šel domů.

Křeček Mates byl obyvatel lesa. Jednou v lese našel letadlo. Mělo 1 metr. Nastartoval a letěl. Přistál mezi dobytkem, tam, kde měl kamarády hříbata. Křeček nastartoval a letěl do světa. Chtěl zažít dobrodružství, ale nevěděl, že letalo potřebuje palivo. Letěl nad mořem a vybily se baterie. Naštěstí to letadlo umělo přistávat na vodě. Ale pod ním plaval střevíc. Nasedl do střevíce a plaval, pádloval pryč. Když doplul, zjistil, že bydlel u moře. A tak zašel říci křečkovi Matyášovi. A tak šli. Došli, ale moře nikde.

A ještě něco - oba se dožili 199 let.

                                                                                                                                                            (Matyáš)

Který příběh se nejvíc líbil? Nejvíce hlasů dostala Anetka M., která obdržela malou odměnu.